lördag 5 november 2011

Högmässa och grekisk middag

I dag ska jag och min familj till kyrkan. Vi är ditbjudna eftersom mors namn ska läsas upp.Det är så konstigt, jag pratar ju fortfarande om henne som levande trots det gått tre månader sen vi förlorade henne. Men jag har haft en natt full av drömmar om död. Inte mors död utan andras, "folk" jag inte känner. Kanske är det något magiskt över allhelgonadagen ändå.

Mors kistdekoration
Men efter högmässan ska vi hem och både jobba och mysa. Behöver köra sand till hagen precis där vi ger hästarna hö eftersom det blir upptrampat och geggit där. Sen ska vi bygga någon sorts barriär så det inte rinner in vatten i uteboxen. Ska upp till bonden och se om han har halm till salu så vi kan "bädda" till dom och då är det viktigt att det är torrt där inne.
På menyn i kväll står det grekiskt. Lammkoteletter, tzatziki, hemfriterade potatisar, vitlöksbröd och en härlig grekisk sallad med massor av fetsost blir det. Till detta dricker vi Kourtaki. Och som dessert blir det halloweengräddbullar som jag köpte på Gräddbullerian på Väla i torsdags.Ska bli spännande att smaka, vi tog de som var halloweendekorerade men hallon och lakritssmak. Blir kanske en god vana det här med gräddbullar,jag har ju eleversom praktiserar på Väla så dit kommer jag ofta nog:))
Sen hoppas vi som vanligt på en v75 vinst så håll gärna tummarna, kan kanske pensionera mig på måndag;)

Ha det gött alla

2 kommentarer:

  1. Det låter som en fullspikad dag med en lagom blandning av nytta och nöje :)
    Hoppas ni får en bra lördag! Kram

    SvaraRadera
  2. Att drömma om döden brukar betyda nåt positivt, så jag hoppas det blev så... :-)

    SvaraRadera