torsdag 24 november 2011

På resande fot igen

Sitter på tåget till Stockholm, lite trött men förväntansfull.
För förutom det vanliga styrelsemötet ska jag delta i en referensgrupp som ska handla om "Särskolan - och sen då?"
Det är Halmstads högskolan som ska beforska hur vi tar hand om och hjälper våra ungdomar till arbete. Deras utgångspunkt är att det gör vi inte och då gläder det mig att komma med mina procentsiffror på mellan 60-70% i arbete efter gymnasiesärskolan. Som sagt spännande värre.
Men inte nog med detta, jag ska dessutom ha en skön helg i huvudstaden med dottern Johanna, vilket naturligtvis innebär julklappsshopping, kanske lite glöggdrickning, goda middagar med vin och en himla massa jul :)

En suddig bild på min tågfrukost
I fjol när vi var i Stockholm var stan snöig och jullig. Alla granar var fulla av lampor och snö men det får vi låtsas att det är i år. OCH förhoppningsfullt finns det inte galen självmordsbombare detta året. I och för sig missade vi honom med en vecka...men jag missar gärna dessa galningar.

Hoppas ni alla får en go helg...
tror jag ska lära mig mobilblogga...hade ju varit kul.
Men ni som har Instagram kan hitta mig där, jag heter Mandelkvarn ;)
Eller som Kottenliv på Twitter.


Ha de gött alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar