torsdag 14 juni 2012

Tog ut en...

...flexdag och vad gör jag???
Inte ett jota tyvärr :))

Tar ett tag att coola ner sig efter ett läsår och just i år är jag helt slut på det. Kan fortfarande inte förstå varför inte alla på en skola har en rejäl återhemtningsperiod och inte bara lärarna. Hos oss är de i minoritet och har minst tid med eleverna men ändå är de lediga nu. Hade ju varit gott att också få tid för vila.

Igår var jag och mannen på inköpsrunda och då träffade vi på en bekantskap från flera år sen och precis som jag kände igen henne och skulle säga Hej vände hon på huvudet och gick.
Så konstigt med människor som lever kvar i någon form av gammal skit och som inte kommer vidare. Så synd att man inte går vidare i livet och ser nya möjligheter. Jag skulle ju kunnat berätta att vi aldrig varit de som hon tror utan alltid valt värme och gemenskap...synd är vad det är :(
Fast vi har gått vidare :))))

Jag har dessutom bestämt mig för att sluta vara så supernoga med diet och annat, nu är det sommar och dags för njutning MEN om jag lägger på mig något kilo börjar jag direkt igen. Har ju tänkt träna satan gatan och på så sätt hålla vikten på plats.

Kanske blir jag lika smidig som Herr Groda här;) Men inte vill jag missa alla nypotatis, grillkvällar och gott vin inte.
För att förhindra att jag går upp igen har jag börjat cykla till jobbet, 22 km enkel väg vilket ger 4,4 mil den dagen. Detta gör jag två gånger i veckan och övriga dagar blir det crosstrainer, stavgång eller simning. För det sitter, som minsta säger, mest i pannbenet....med andra ord, det är bara att göra det:)))

Fast idag vilar jag, ha det gött alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar