onsdag 14 september 2011

Dretkärring

Har fått ett nytt ord på hjärnan DRETKÄRRING. Vet inte direkt vad det betyder men tror att det handlar om att vara en riktig skitmadam ;)

Men tänk om det betyder tvärtom: "Åh min vackra dretkärring vad jag älskar dig." *fniss
Eller: Mina Dretkärringar och Herrar, hjärtligt välkomna till.....osv

Troligtvis ska det även sägas med dialekt och eftersom jag nog har de flesta dialekter i min repertoar (tyvärr) så ska jag nog klara det med hihi.

Men från det ena till det andra....DET ÄR SYND OM MIG! Mycket!
Eller mycket och mycket, jag är förkyld så hade jag varit man skulle beteckningen vara döende:)
Småbåtshamnen i Ystad

Sen undrar jag och många med mig: När kommer sommaren? Kan ju inte vara så att det är nio månader dit???? Eller??? Nä tänkte väl det:)

Tror detta kan vara mitt lågvattenmärkesinlägg alla tider.... ;)
Behöver bli frisk och inte ha så mycket fritid helt klart

Ha det gött alla

3 kommentarer:

  1. Dretkärring, skratt, det har jag inte hört på länge..lite tvärsemot-sket-kärring..precis som jag m a o.
    Förkylningar kan man vara utan och tack o lov för att du är ett fruntimmer *ler*.
    Krya-på-dig-kramar från mig.

    SvaraRadera
  2. Du...det är tydligen många som är sjuka just nu...men det är ju iof sig ingen tröst när man själv snörvlar. Dretkärring...var ett nytt ord för mig, vilken dialekt ska det sägas på?

    Krya på dig!

    Kram//

    SvaraRadera
  3. Dretkäk - det är i min värld samma sak som riktig "skitmat" - typ, färdiga köttbullar och snabbmakaroner.
    Används företrädesvis om panikluncher som måste svängas ihop med hjälp av ett trollspö, en djupdykning in i lokala affären och trettiofjorton hungriga barn.
    :)

    SvaraRadera