lördag 24 september 2011

Truckveckan är över :)))

Igår tog truckveckan slut och det gjorde minsann jag med. Men roligt har det varit och eleverna var fantastiskt duktiga. Alla utom en klarade det och han som inte fixade kortet får en ny chans nästa år. Sen ska två stycken köra lite till men de kommer att fixa det.

Men ett glas vin i går kväll och jag slocknade totalt.
Gick upp klockan tre i natt efterom de sagt på radion att det var då man skulle kunna se delarna av sateliten men tyvärr såg jag ingenting så jag dök ner i sängen igen...skönt.

Idag ska jag sörpla i mig en massa kräftor hemma hos syrran. Tänker laga till lite av all svamp vi plockat och bjuda på i form av gräddstuvade kantareller i krustad. Tror jag gör en himla massa krustader för så gott som det är kommer dom säkert att gå åt.


Här är en bild av skörden vi fick på en av våra plockningar. Vi fick tömma svampen i bilen eftersom vi bara hade två korgar och skogen var smockfull av svamp:))))

Ha en go lördag på er

4 kommentarer:

  1. Mysigt med kräftskiva och kantarellkrustader är ju hur gott som helst =D
    Ha en solig och skön lördag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken massa svamp!
    Visste du att du har ordverifiering på? Du får jättegärna ta bort det om du vill! :)
    http://frugarman.blogspot.com/search/label/ordverifieringskampanj

    SvaraRadera
  3. Måste försöka ta mig ut i skogen...men hinner kanske inte idag hellre. Vilken skörd!!

    Kram//

    SvaraRadera
  4. Hihihi...jag har läst in mig lite på din blogg...och hittade en grej som jag måste förklara. Du skrev om DRETKÄRRING. Dret är värmländska och betyder skit....så din gissning var helt rätt ;)

    SvaraRadera