fredag 9 september 2011

Just nu sitter jag på tåget mot Linköping. Tåg är alla tiders, man får egentid och det kvittar vad som händer runt i ens nätverk...man sitter ju där man sitter.
Livet har ju verkligen varit påtagligt för mig nu. Först Berlin som ni ju vet var en underbar upplevelse och direkt efter Berlin for jag till Ystad för en kväll med dottern som just nu arbetar som skolfotograf. Vi bodde på Sekelgården i ett absolut underbart litet rum och som hade badkaret inne i rummet.

Sugen på ett bad någon
Ni som har följt denna bloggen vet ju att jag fullkomligt älskar Ystad. Älskar alla små gränder och att havet alltid finns där. Vi strosade runt i stan och tog en fika på Östergatan. Middagen tog vi på restaurang Marinan. Gott gott gott och med underbar utsikt över stranden, hamnen och havet.

Sugen på ett bad någon 2
Vi åt en ryggbiff som var perfekt stekt och fantastiskt mör, till det fick vi syltad rödlök, sallad, bondpommes, sås bearnaise och ett glas gott rött/öl.
En alltigenom lyckad kväll som vi avslutade med ännu ett glas rött sittandes i sängen och tittandes på Robinsson.

Och igår kom jag som bekant hem från en tredagars utbildning som gav mig hur mycket som helst. Ämnet var Supported Employment och det var Arbetsförmedlingen som höll i den . Nu sitter jag här alldeles full av ideér och visioner om hur jag vill förändra mitt jobb och implementera allt det nya jag lärt mig.

Men först ett styrelsemöte.....hmmm

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får njuta av helgen efter styrelsemötet =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att få gå en utbildning.....ger den dessutom inspiration....ja då blir det 10 poäng!

    Den middagen gick inte av för.....

    Kram//

    SvaraRadera