måndag 26 december 2011

Mellandagarna

Det råder tystnad i Åbarp.
Bara jag och mannen är hemma och inväntar vardagen som ju kommer nu i mellandagarna.
Alltså dags för jobb igen.
Självvalt eftersom jag har både semesterdagar kvar samt en hel del flex och komp, men dom sparar jag till det blir varmare och ljusare ute.
Skolor på julloven, eller vilket lov som helst, är ganska deprimerande och tysta. Har en del pappersjobb och telefonsamtal som måste göras men inget betungande direkt.
Troligtvis blir vi inte många på plats, min kollega R och någon på kansliet samt skolledarna skulle jag tro.
Men det går det med, blir ju desto bättre till nästa år då vi får hur mycket ledighet som helst. Om jag har jobbet kvar det vill säga..... Nerdragningar på gång och ingen sitter säker. Men men...då minns vi bara "Foten i kläm, Jajamen"

Ha det gött alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar