fredag 30 december 2011

Klagolåt i dur (?)

Nu är jag varm och glad. Har tagit en flex dag, efter min friskvårdstimme vilket blev ett pass på gymmet, och sitter nu i min älskade soffehörna med datorn i knät.
I morgon är det nyårsafton och vi ska ha en god middag hemma i Åbarp. Men först ska vi halma ute hos hästarna och fixa lite annat här hemma.  Annat så som städning och andra förberedelser.

Det har varit drygt att jobba i mellandagarna och ni kan inte ana hur skönt det är att veta att nästa år kommer vara så mycket bättre vad det gäller lediga dagar runt jul:))) Mitt jobb sliter på mig och naturligtvis skulle jag behöva en paus precis som lärarna men jag vill ju vara ledig när det är varmt ute. Så därför gäller det att bara tuffa på som ett gammalt ånglok. Men humöret har inte varit på topp nu ett tag och jag tror det är så på grund av jobbet, jag hinner helt enkelt inte med att göra ett riktigt bra jobb. Alla mina elever är värda en framtid med en bra sysselsättning, gärna ett arbete, och om jag ska kunna hjälpa dom med det måste jag ju hinna med det... Som det är nu finns det elever som inte får det dom borde få.
Jag är väl inte inne i den berömda väggen än men nog har jag snurrat in mig i duschdraperiet i varje fall. Men jag ska jobba på att hålla väggen och annat borta från mig...lovar.

Nog om detta gnäll nu, ha det gött alla så ska jag också ha det;)

1 kommentar:

  1. Passa dig för väggen - lova mig det!!!
    Önskar dig ett Gott Nytt med allt vad det innebär och betyder.
    Massor av kramar till dig - jag tänker på dig. Ofta...

    SvaraRadera