söndag 1 januari 2012

Sicket år

Året började i denna sjuksäng och nyårsnatten tillbringades på sal 3:3 avd 63 på sjukahuset tillsammans med en i princip döv dam i åttiårsåldern. Fantasktiskt fyrverkeri över hela stan men ensamt.
Gott om slangar
Men den 5 januari fick jag åka hem, äntligen, efter att ha tillbringat jul och nyår borta från familjen utan möjlighet till besök pga vinterkräksjukan. Det var så skönt att slippa bli stucken och tempad hela tiden.
Ny syn som inte innebar andra sjuklingar utan en brasa
Men en olycka kommer ju sällan ensam och vår hund Bullen gjorde illa sig i en tass och fick klon avklippt. Lite bökigt att hela tiden hålla på med bandage och grejor men vi fixade det och efter en 14 dar eller så var hunden helt ok.
Min första våg någonsin köptes in och sakta men säkert började jag träna upp kroppen så den var någorlunda redo för operationen och den 27/1 började jag jobba igen,
Maten efter op
Mitt i februari blev jag så opererad och gallsäck med stenar togs bort. Lite rädd var jag allt (läs mycket) men det gick bra. Återigen en kortare sjukskrivning men denna gången hemma och inte på sjukahuset. En ny devis kom in i mett liv, "Foten i kläm, jajamen" och jag la fjolårets pussel tillsammans med Kajsa. Och jag fortsatte min kamp med alla överflödskilon.
Underbara Nyhamn
Gubben och jag for till Köpendanmark som kompensation för den uteblivna skidresan som skulle varit över nyår. Vintern började släppa sitt grepp över Skåneland och hoppet om en sommar väcktes till liv.
Bullebumpa mitt i tvätten
Äntligen kunde årets första tvätt hängas ut, visst Ekelundskan;)
Men livet snurrade på och jobbet var återigen prio ett...hmm, när ska man lära sig?
Pöölen
April kom med Pöölrengöring och grillning. Kampen om kilona hoppade upp och ner, konferenser gör illa med människokroppen ;) men livet var gott.

Röd toabild
En av våra sällsynta turer med Kotten gick till Skillinge hamnkrog där jag tog en sk toabild för att visa hur väl jag och brandslangbehållaren klädde varandra...lika röda båda två.
Annars blev det ganska få turer med husbilen, mycket på grund av min mors sjukdom men även för att vi hittade på annat med vår tid.
Maj blev Danmark gånger två, en gång med SYVI och en gång med familjen. Ville överraska alla med en betald resa till Köpenhamn på min 55 årsdag och det blev mycket trevligt.
Här fattas bara Kajsa
Vi åt och drack gott. Var på Tivoli och roade oss. Jag hade önskat mig 300 kr av var och  en och för de pengarna köpte jag åkband till dom.
Juni och juli tillbringades för det mesta hemma pga mor men vi latade oss inte, Västerås Bygg & Blås var i full gång.

Skelettet
Vi byggde ett stooort trädäck i anknytning till pöölen. Blev fint som bara den. Stoort som sagt med plats för dans om vi vill.
Cirkuskonster på hög nivå;)
Där har vi sen haft många sköna kvällar med mat och vin, skratt och tårar.
Lite annat har också hunnits med och här kommer en bildkavalkad:


Om augusti har jag svårt att skriva. Det var den månaden då min mor dog, stilla och värdigt i hemmet med oss runt henne. Hon fattas mig. Mycket. Konstigt nog var det en bra vecka, vi skrattade mycket och talade om minnen och om barnbarnen. Bra men dålig vecka alltså.
Det mest braiga var att Kajsa fixade sin utbildning till skolfotograf i Vasa Finland. Jag och mannen var så stolta över att hon klarade av det trots det hemska som hände, båda mina döttrar fixade det bra, Kajsa i Finland och Johanna i Norrland.
Slutet av månaden tillbringade jag i Berlin och dit vill jag fler gånger.

Fika i svampskogen
September innebar nog mest svamplockning i mängder. Jag har aldrig varit med om ett sånt svampår som i fjol. Helt fantastiskt.
Men det var också en kväll i Ystad med Kajsa, fester på däcket och fler kurser, konferenser och styrelsemöten.
Mina galna ungar;)
Oktober kom och gick utan att sätta alltför stora spår i historien. Men Ladys Night var bra, mycket bra;)

November blev även den lite händelselös. Mycket jobb, alltför mycket jobb vilket började visa sig rent kroppsligt hos mig med småförkylningar och annat. Sista helgen tillbringade jag och Johanna i Stockholm och det var en otroligt härlig helg med afrikansk mat, shopping och naturligtvis drinkar:)))

Och så slutligen december med julmarknad i Tyskland, jul och en fantastiks nyår:




Vi körde med sk Ufo:s i år
Det var detta året det, inte helt hundra om jag får säga det själv. Jag hoppas och tror att det nya året kommer med glädje, hälsa och kärlek till oss alla.

Denna lilla krönika blir mitt avslut av 2011, bilderna är säkert inte i kronologisk ordning med det gör inget, livet är ju nästan inte i kronoligisk ordning det heller;)

Önskar er alla en god fortsättning på det nya året.

1 kommentar: