lördag 14 januari 2012

Lite bättre idag

Det är lite bättre idag. Jag har sovit gott hela natten och det är faktiskt lite ovanligt. Ibland är det svårt att de vad som är trötthet och vad som är nedstämdhet.
Men idag känns det bättre. Jag har varit i min huvudmans lägenhet och plockat bland kläder. Eftersom jag är god man för henne heter det att hon är min huvudman.
Nu i veckan kom hon till ett sjukhem och jag måste fixa lite kläder till henne. Hon har ju mått dåligt en längre tid, demens, och hennes hem är allt annat än organiserat så det krävs en del att vara god man där...
Men nu hänger det en del tvättade kläder ute i kylan som jag får åka upp till sjukhemmet med i morgon. Kläderna kommer att dofta gott när dom får torka ute i den nollgradiga kylan.

Men nu till något helt annat,
I ugnen står en vitlöksspäckad lammstek och puttrar i 100 gradig värme, till det ska jag fixa en potatisgratäng, vitlökssås och heta asiatiska gurkor..mumsfillibabba.
Väntar på att ungarna ska komma och invadera stället:)))

Så det blir nog en alldeles utmärkt lördag.

Ha det gött alla

1 kommentar:

  1. Det lät mums det där! Jag tål inte vitlök men önskar verkligen att jag gjorde det för det är en fantastisk smaksättare har jag förstått.

    Hoppas du får en god natts sömn för det behöver man!

    Kram//

    SvaraRadera