onsdag 4 januari 2012

Lugnt och skönt

När jag gick från hotellet till Arbetsförmedlingen i morse blåste det starka vindar. Fick då se denna vackra vy av biblioteket som sträcker sig ut i Nissan.
Jag var på väg till dag två av ett möte där vi arbetade på att lägga upp riktlinjer på hur samarbetet sker på bästa sätt mellan arbetsförmedlingen och gymnasiesärskolan.
Anser att vi fick ihop det bra men det återstår att se hur väl det faller i dom olika myndigheterna.
Biblioteket i Halmstad, vackert som ett smycke är det.
Annars är det nu bara en dags arbete kvar innan jag återigen är ledig i tre dagar.
Dom kommer jag tillbringa med att reda upp pappren som tillhör en kvinna som jag är nybakad god man för. En sorglig historia det där med demens och ålderdom, i varje fall när personen inte tar hand om sig alls. Men om det vill ni inte läsa och jag vill inte skriva.

Fast jag vill gärna skriva att jag hoppas på en god middag på Harrys i helgen. Nu när jag var i Halmstad kom mannen med och vi åt en fantastisk middag på Fridolfs krog. Marinerad lammrygg som trivdes med vitlök, rosmarin och en krämig potatisgratäng...mums. Harrys har dock en torskrygg som jag nog vill prova ;)

Ha det gött alla

1 kommentar:

  1. Tja, god mat är trevligt, röriga människor behöver hjälp och du ska ha en god fortsättning på det nya året.
    Kram

    SvaraRadera