fredag 20 januari 2012

Tidsoptimist javisst

Jezzes vad veckorna går fort, idag är det redan fredag. Hinner liksom inte med just nu och skulle behöva en broms i livet;)
Jag har tagit på mig ett uppdrag, att bli god man för min faster, och ni ska veta att det inte är lite jobb med det. Min faster har mått dåligt länge och inte alls kunnat ta hand om varken sig eller annat. För visst är det mycket när det första jag fick göra, med hjälp av de mina, var att ta bort hennes sjuka katt. Men inte nog med det, faster har varit på sjukhus, sen på sjukhem, sen på sjukhus och är nu på sjukhem.
Tyvärr drabbades hon av en stroke i måndags och talförmågan är just nu borta, borta är också det goda humör som hon var på i söndags. Nu är det en förvirrad och ilsk faster som absolut inte vill att man tittar på henne och framförallt får man inte röra vid henne. Tur man inte vet vad som man kommer att drabbas av. Som tur är berättade vi för henne i söndags att hon inte längre har en katt och jag tror att hon förstod att det inte fanns något att göra för katten. Han hade kattsnuva och var allmänt nedsatt.
Men nog om detta. Nu i helgen fyller syster yster 60 år och det kommer vi att fira med bravur. Hur säger jag inget om...man vet inte om hon läser här;) Fast först ska jag ner till Höör ikväll och träffa en gammal kompis från komvux-tiden. Ska bli så kul:)))
Och inte nog med det, både innan och efter kommer jag att gå på utskänkningslokal. Innan med den yngsta och då ta ett glas vin och efter med den äldsta och då ta en öl. Kul som bara den.

Hoppas ni får en go helg alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar