fredag 23 mars 2012

Hjälp nerifrån ;)

Denna vecka har jag verkligen fått hjälp från annat håll vad det gäller min viktminskning. Det har så att säga smitit ut bakvägen;)


Bokhyllan på mitt kontor
Tyvärr är det nog så att när magen börjar fungera så som jag vill så går jag upp det jag förlorat igen.
Men jag är tillbaka på jobbet och i någerlunda god form. Livet går ju på och om jag inte är på plats på jobbet är det ingen annan som jobbar med mina elever.
För en sak ska ni veta, jag har världens bästa jobb.
Ett tag funderade jag på att förkovra mig till skolledare eller liknande men det har jag helt slagit ur hågen nu. Då hade jag inte haft det fria men ack så viktiga uppdrag jag har nu dvs att ordna med arbete och sysselsättning för mina ungdomar. Jag rår mig själv, vilket gör att arbetstakten ibland är överjävlig men också då och då ok. Jag trivs helt enkelt men att ingen övervakar mig utan att jag har frihet under ansvar. För det är ju skolan som vinner på detta eftersom ingen av oss skulle få för sig att "utnyttja" situationen för egen vinning skull. Jättebra jobb alltså :)))

Ha det gött alla

2 kommentarer:

  1. Låter härligt att känna så för sitt arbete :)
    Skönt att du mår bättre, kram och trevlig fredag.

    SvaraRadera
  2. Säger som Milla; skönt att du måpr bäoch var glad för ditt jobb du.
    Det är verkligen inte alla som trivs så bra på sina - om de ens har ett att gå till! :)
    Njut av helgen också!

    SvaraRadera