söndag 18 mars 2012

Kan det bli gråare?

Längtar efter sköna stunder här på däcket...
Känns nästan som om man kan skära sig fram i detta gråa vädret. Längtar till värme och sol, bad i  pöölen och lata dagar.
Men så är det inte nu och magen jävlas med mig, känner mig proppmätt och lätt illamående, trots att jag inte ätit direkt något. Tror att den gamle vännen herr magkatarr är på besök minsann. Han dyker upp i perioder för att helt försvinna efter ett tag. Denna gången var det färskrökt lax som lockade hit honom. Åt det i måndags och kände efter ett par timmar att det nog inte var så bra. Sen fettbomben i Stockholm och lite vin och mys igår gjorde nog inte saken bättre.
Jaja, nog med detta gnällande. Jag får trösta mig med att det kanske försvinner ett och annat hekto (bakvägen;)

Veckan som kommer ser på pappret ut som att det är greppbart... men det vet vi ju kan ändras. Lite körande på måndag och tisdag, två samverkansmöten i olika kommuner och lite arbetsförmedlingsmöten...sen är det minsann fredag igen.

Ha det gött alla

2 kommentarer:

  1. Här är brödkniven redan framtagen och jag kan säga att det går trögt att ta sig igenom till solskenet ja rent utav omöjligt :)
    Trist med krånglig mage. Hoppas att du får en fin söndag magen till trots och att du lyckas bättre med brödkniven än mig...fast du har kanske en undangömd motorsåg någonstans, hihihi.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fast jag kan tycka att det känns skönt med gråväder. Det blir legitimt att slöa, läsa en bok, kolla film eller bara såsa runt inomhus.

    SvaraRadera