lördag 17 mars 2012

Så kul att kunna lobba

Jag har hunnit med en massa denna veckan. Det bästa var ett besök uppe i huvudstaden och möte på Skolverket. Mötet handlade om vilka program inom gysär som ger arbete och i så fall vilka arbeten handlar det om. Så härligt att få vara med och säga sin mening och framförallt så skönt att märka att de faktiskt lyssnade.
På mitt jobb får jag lov att arbeta som yrkesvägledare och vara med och följa upp elevernas praktik och ha ett mycket nära samarbete med Arbetsförmedlingen och handläggarna inom LSS. Detta ger  ganska bra avkastning, ca 70-80 % av våra elever på de nationella programmen får arbete med stöd, de övriga får sysselsättning inom daglig verksamhet. Och det är ju detta jag måste sälja in så att de förhoppningsvis lagstadgar vår roll inom särskolan. Det är ju vi som fixar jobben till eleverns, inte de annars så viktiga lärarna.

Fast drygt var det att åka upp och ner till Stockholm på samma dag. Satt och lekte med ajfånen och fotade spegelbilden från fönstret säkert 100 20 gånger. Och tittar ni noga i det mörka så ser ni en lätt uttråkad Christel som just då längtade hem :)))

Ha det gött alla, det ska jag. Ska nämligen till stan och titta på en fotoutställning och passa på att njuta av ett glas vin på dotterns arbete;)

3 kommentarer:

  1. Härligt att få ett så bra bemötande. Hoppas att det ger utdelning i slutändan. Hoppas du får en mysig stund med dottern och så önskar jag dig en trevlig helg, kramar Milla.

    SvaraRadera
  2. Låter som att du har en viktig post att fylla. Hoppas på god fortsättning :)

    SvaraRadera