onsdag 4 april 2012

Aj då!

Chefen kallade in mig på hennes rum och undrade hur jag tänker kring att vi vägledare ska minskas ner a 65%.
- Hur jag tänker, sa jag. Jag tänker inget just nu utan du får tala om hur ni tänker först.
- Ja du vet ju att det är antal år i kommunens som räknas, sa chefen

Ooops, alltså är det jag som ryker, och det mina vänner hade jag ingen aning om. Men jag riskerar inte att bli arbetslös, jag kommer (om det blir så) att bli omplacerad och någon annan stackars vägledare blir arbetslös....inte kul alls. Blir förmodligen inte årets medarbetare på de stället;) 
Dessutom har jag arbetat inom enbart gymnasiesärskolan de seaste 6 åren och har totalt struntat i att hålla mig uppdaterad om gymnasiet.

Ojojoj, voine voine mina vänner.
Men skit i det, nu är det påsk och nu tänker jag har det gött!

Ha de

2 kommentarer:

  1. Oj det låter jobbigt men som sagt skit i det nu och ha en riktigt glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Ja, aj då... Men det ordnar sig säkert, det brukar ju göra det. Ha en underbar påsk!

    SvaraRadera