onsdag 30 maj 2012

Minsann, jag lever

Som vanligt så här års så snurrar det på som attans. Eleverna ska alla ha en planerad sysselsättning och jag knyter ihop alla lösa trådar just nu. När det är så här rushigt får blogg och annat lida.Min mor brukade säga att hon såg rumpan sin i alla fyra hörnen så som hon ilade och det är väl så jag har det nu.
Däremot har jag mitt i allt detta sätt lite fart i träningen. Cyklar till jobbet, zumbar då och då, promenerar så ofta jag kommer åt osv, osv. Stod ju still med viktminskningen ganska länge men tänker att jag ska ner ett par kilo till innan ledigheten och då är tanken att jag genom träning ska hålla vikten tills det återigen är dags för jobb.
På tal om jobb så har jag faktiskt sökt ett nytt jobb. Kan tyckas konstigt eftersom jag älskar det jag gör nu. Men jag älskar inte att hela tiden ha hotet om nerskärning av tjänster eller att det inom skolans värld är ett A-lag och ett B-lag vad det gäller ledighet, viktighet och lön. Jobbet som jag lämnat en intresseanmälan på är ett SIUS jobb så håll tummarna.
I övrigt så har hunden fått en tå bortopererad, mannen och jag varit i Tyskland, dottern klarat sin kandidatexamen, andra dottern fixat med sitt jobb alldeles utmärkt och sommaren har försvunnit.

Varm och gott i Burg
Ha det gött alla
Snart nog har jag mer tid för livet

2 kommentarer:

  1. Händelserikt och spännande. Låter som en bra start på sommaren. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det händer en massa hos dig ser jag!!

    SvaraRadera