söndag 28 november 2010

Adventsöndag

Idag har jag arbetat som försäljare på skolans julbasar. Riktig roligt att "slänga käft" med folk och framförallt att träffa gamla elever och höra hur livet farit fram med dom. En del har flyttat hemifrån och allt fungerar bra medan andra fortsatt bor hemma och den sysselsättning vi ordnade inte längre fungerar. Både ros och ris med andra ord.

Här ser vi försäljningen av dörrkransar och annat juligt. Jag köpte en krans att ha ovanför matbordet, en med ljus i och som jag ska sätta in lite äpplen och kanel i så den doftar jul.

Men det var här jag stod och sålde elevarbeten i trä. De små fyrkanterna ni ser är antingen en äggkopp eller en servettring, smart va? Vet inte summan av det hela men hoppas på att det blev en hel del. Pengarna används till elevernas lägerverksamhet som består av en Stockholmsresa, en cykelsemester och till sist en fjällvandring uppe vid Grövelsjön. Så det är viktigt att vi lyckas sälja sakerna de gör.

Imorgon är det dags för mors första kemoterapi och jag ska vara med henne. Inget jag är van vid och lite kämpigt känns det...men jag hoppas att jag kommer att vara det stöd jag vill vara.
Ha en go vecka alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar