fredag 1 april 2011

Tjoohooo fredag:)))

Sicken vecka det har varit...sitter i min soffehörna och pustar ut.
Men för att nämna lite hur det varit på jobbet så har jag fått två anställda denna veckan, flera stycken kanske och någon som jag fortsatt svävar i okunnighet med.

Jag har beställt biljetter till årets Ladys night och tränat fyra gånger :))) Hihihihi...så kul

Helgen kommer att innebära myspys i morgon men studier i morgon. eller studier och studier...jag ska titta på den nya gymnasiesärskoleutredningen och tycka till om denna. Och tycker till det gör jag ska ni veta. I förslaget finns nämligen att man ska starta upp ett samhällsprogram på särskolan vilket är rent populistisk dravel. Mina elever behöver yrkeskunskaper så att dom får en chans på arbetsmarknaden, inte språk och samhällskunskap på en nivå som inte kommer att leda någonstans. När även mina elever kan "läsa vidare" går jag med på ett studieförberedande program men innan dess har det inte i gymnasiesärskolan att göra.

Jaja, nog tjatat

Go fredag på er alla

2 kommentarer:

  1. Nämen, vad är det för trams!?
    Självklart finns det ingen poäng i att "fika" efter beröm genom att starta studieförberedande program på en särskola.
    Tyck till ordentligt!
    Och ha en trevlig helg samt tack för "hållning"! :)

    SvaraRadera
  2. O där sitter du i soffhörnet...jaha ja, skönt efter en hetsig vecka. Ladys night vad häftigt. De blir nog en 10 poängare.
    Ha nu en riktigt trevlig o mysig helg.
    Kramiz anki

    SvaraRadera