söndag 24 april 2011

Uppdateringen Allan

Helgen so far i bilder:

Talibanen och bakom honom ser ni hans mamma Afro
Talibanen är hemma...eller inte hemma men hos min kompis på sommarbete. Ska hem om någon månad och det längtar vi efter. Tyvär är han lite för mager och klippt vilket gör att han ser lite skabbig ut. Förhoppningsvis lägger han på sig så fort magen vant sig vid gräset men pälsen är och förblir borta så det kommer att gå åt en hel del gift som vi sprutar på honom så insekterna kanske kanske blir lite mer nådiga mot honom.
Men jag lovar...det är en mycket lycklig häst :)))
Norra hagen
Hagen har blivit instängslad och är nu klar för Talibanen och Afro. Har fått låna en stor fin hage av bonden så nu kan vi ha dom hemma alltid om vi vill. Men jag hoppas på att hitta ett bra sommarbete till dom nästa sommar som ligger närmre oss än där de är nu.
Pöölen rengörs av Plutt
Pöölen har det arbetats på kan ni tro. Finns något fint svart materia i den som gärna låter sig sugas upp men som återkommer i nästan lika stor mängd. Men varken jag eller någon annan i familjen ger sig....den ska bli helt ren... Här är det mågen som jobbar på att få upp det svarta.
Visst känner ni doften av ren tvätt?
Och Ekelundskan...naturligtvis är vi tvättat och hängt ut.. Detta underbara sätt att få tvätten torr på ;)
En slagen monark
Avslutar bildkavalkaden med en Kung... en liggande kung men naturligtvis säger jag inget om vem som vann. Ödmjukheten hos mig och mågen är alldeles för stor för detta...men jag kan säga så mycket som att det var en jordskredsseger :)

Nu ska vi avsluta helgen med en tur med Kotten, troligtvis ner till Österlen men tror nog att vi hoppar konstrundan. För mycket trafik och för många människor.

3 kommentarer:

  1. Blir lite avis på det där med tvätten, hur gott doftar det inte med tvätt som hängt ute...??? Ojoj...
    I övrigt har den här helgen varit helt sagolik även här uppe. Man kan knappast kalla det vår, snarare sommar... *L*

    SvaraRadera
  2. Jag borde tagit ett foto - jag hängde ut en tröja på tork idag!
    Den du!
    Jodåsåatte...
    :-)

    SvaraRadera
  3. Oh fin polle...så..vänta här nu...de här har jag missat..ja alltså att du har hästar...eller är de mitt minne igen..hummm
    Torka tvätt ute...så gott, så gott!!
    De e så gott allt nu när sommaren kommit...
    Kramiz Anki

    SvaraRadera