söndag 17 april 2011

Vacuum

Är det jag har i huvet just nu.
Men helgen har varit bra, myckst fniss och mys med mannen. Kände oss dock lite lurade på värmen igår. SMHI hade ju lovat ok väder, ingen sol men varmt, men oj va kallt det var här.
Så vi slappade mest och hade det gött. Pratade mycket och funderade på vart resan ska gå i sommar. Kom fram till att om allt fungerar så blir det Kroatien igen. Bilden nedan är taget från vår favoritrestaurang så inte är det konstigt att vi vill dit igen.

Men det är myscket som ska klaffa här hemma om vi ska komma iväg. Har ju en svårt sjuk mamma som behöver oss. Cellgifterna tog inte hennes cancer i lungan men som den krutgumma hon är ger hon sig på ytterligare en behandling. Hoppas jag har hälften av hennes krut när jag blir 82 år gammal ;)

Idag har vi "flyttat fram positionerna" här hemma. En ek har sågats ner, en häck har klippts ned, jorden har grävts ur odlingslådorna, huset har städats och lunchen har avnjutits ute i solen. Helt ok söndag med andra ord. Ser så framemot helgen, alla kommer vara hemma, även norrlandsdottern och vi ska bland annat hängna in hästhagen. Lukas kommer hem från träningen, Lukas är vår travare och han ska till samma ställe som stoet men vi gör ändå klart här hemma för hästarna i fall om att. Har blivit blåst av hästfolk en gång för mycket i mitt liv;)

Men först ligger en arbetsvecka framför mig, vägledarna har ju inte lov. Fast det är skönt att vara på jobb när inte lärarna och eleverna är där...hinner med en massa som annars bara blir liggande..

Ha det gött alla.

2 kommentarer:

  1. Kroatien....hade inte varit fel för min del men sommaren kommer förmodligen att försvinna innan jag ens har sagt flaska. Ha en bra vecka...måste vara skönt när det är 'tomt' på jobbet ;)
    Kram//

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig semesterbild. Jag förstår att ni längtar tillbaka.
    Kram

    SvaraRadera