måndag 25 juli 2011

"Mensåatt ... och bilen går bra?"

Rubriken är ett citat från Emil Jensen, en estradör av rang från Malmö. Får ni möjligheten att se honom så gör det, ni ångrar er inte. Men tanken med att använda den rubriken är att livet rullar på, med upps and downs, med stallbygge och utemöbelfixande, med grillande och till och med bakande.....(se nedan, både text och blid)

Nu ska jag snart ut och dra lite i en kommande rabatt. Gillar inte rabatter igentligen...jo hos andra som sköter dom bra...men har en pump som står upp mitt i gräsmattan som nu ska omringas av högt gräs och gula liljor.

Foto av Kajsa Lindqvist
Men som sagt, jag som aldrig bakar lyckades få ihop en ljuvlig halloncheesecake (okey, inte så mycke baka av men ändå;). Får nog sätta ett kryss i taket för detta. Många är de historier om misslyckade bakverk i detta hemmet nämligen...många många;)

Vecka två i semestern kommer att innebära flytt av dottern upp till Husum. Vi kör på torsdag och innan dess ska vi handla på IKEA, fixa med mat till uppvägen, packa samt fortsätta med stallbygget.
Ska dessutom se om vi hitter bra lammkött som vi grillar på grekiskt vis och äter hemmafriterade potatisar, tzatziki, greksallad med fetaost och oliver samt eventuellt dricker ett gott kourtaktvin till.

2 kommentarer:

  1. Halleluja...jag är inte längre ensam om att behöva sätta kryss i taket då jag bakar, skratt.
    Nu har jag satt ett nytt kryss i fredags och känner mig riktigt katig..Så katig att jag ger mig på att fråga dig om receptet *ler*
    Uj, känner mig lite "wild & crazy" nu *skratt*

    Lycka till med flytt och införskaffande av lammkött till kebaben:)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag blev lite nyfiken på vem du är som var inne och skrev på min blogg. Det är så sällan det kommer in nykomlingar som kommenterar. Jag blev nyfiken på hur du hittade till min blogg?
    Jag har snokat runt här på din blogg, men inte funnit några gemensamma bekanta.... !
    Berätta hur du hittade mig...jag är sååå nyfiken...hahaha

    SvaraRadera