torsdag 20 oktober 2011

Blocket.se

 Vi gör ett försök att sälja Kotten privat via Blocket.
En av dom som svarat och vill köpa kallar sig för Paul Cristea och är tydligen en bedragare av rang.

Läs bara detta;

".I'm quite satisfied with the condition and price. I will be paying the PayPal charges from my account and i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account. If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for it to be Picked Up by the Shipping Company.."

Googla denna texten och den dyker upp lite varstans, han gitter inte ens skriva om den. Grejen är att "säljaren" måste betala in ca 3000 på PayPal för att få sin betalning vilket naturligtvis inte sker. Mailet från PayPal är en förfalskning men troligtvis går en del på det och den gode mannen sitter trygg i något annat land. Man kan tycka att han åtminstone skylle byta namn eller något...

Sicken knäppgök

För övrigt sitter jag hemma och tycker synd om mig...förkyld som bara den.

Ha det gött alla

1 kommentar:

  1. Jag har skrivit om honom i tre olika inlägg, som brukar dyka upp när man googlar honom, hans mailadress, telefonnummer eller texterna han skriver. Med hjälp av besökare på min blogg har jag samlat info i ett särskilt inlägg:

    http://5soner1man.wordpress.com/2011/10/02/samlad-info-om-paul-cristea-han-luras/

    SvaraRadera