lördag 1 oktober 2011

Konferensad och klar

Återigen har jag varit på konferens i Katrineholm. Och trots att jag sitter i konferenskommittén måste jag säga att det var den bästa konferensen all time.
Föreläsarna var helt fantastiska, Eva Tideman, Gertrud Åström, Bo Hejlskov osv gav oss en upplevelse utöver det vanliga.  Får ni någon möjlighet gå och hör på dessa tre. Tideman talade om nya rön kring diagnoser och utredning av utvecklingsstörning och neuropsykiatiska funktionsavvikelser, Åström som är jämställdhetsexpert talad om "visst är vi olika" och Bo om hantering av problemskapande beteende. Så bra:)))

Eva Tideman och en del av deltagarna
Idag ska vi fira storfisen som fyllde 29 i torsdags. Det blir en trerätters ute på däcket med hela familjen. Kanske även hästarna kommer och hälsar på.

Men innan dess ska jag bara ta det lugnt och vänta på att dimman ska lätta. Kör säkert ett par maskiner tvätt och hänger ut. Tyget luktar ju så gott efter att ha torkat ute så här års.

Ha det gött alla

1 kommentar:

  1. Som vanligt är jag nog den enda i detta avlånga land som inte gillar att hänga trätt ute. Det är överreklamerat i mina ögon!
    Det luktar inte så speciellt gott, tvätten blir hård, den blir jätteskrynklig och måste strykas...
    Men häng du på bara.
    Jag tackar tekniken för min torktumlare...
    Kram och ha en skön helg

    SvaraRadera