fredag 14 oktober 2011

Sista semesterdagen

Minus tre visade termometern imorse när jag gick upp. MINUS TRE! Hujedamej va kallt och det värsta är ju att detta är bara början. Men jag hoppas hoppas hoppas att denna vintern inte blir så kall och snöig som de två vintrar i haft i rad nu. Vill inte, vill inte, vill inte skotta och frysa i fyra månader.

Sugen på ett dopp någon?
Men över till något annat: Det är möjligtvis ingen som vill hit och ta ett dopp?
Inte, konstigt;)
Igår visade tempen på åtta grader så vi tog beslutet att börja tömma den. Sist vi badade var i början av denna månaden, vi kallar oss oktoberklubben, men någon novemberklubb blir det inte. Det var då 16 grader och fullt badbart (?) men åtta känns lite si så där faktiskt.
Slugge (Lukas alltså) njuter av hösilaget
Vill också visa en bild på hästarnas frukostätande. Som ni ser kommer vi få en solig och vacker höstdag, de har till och med lovat fint hela helgen.

Men innan jag kan njuta av dagen ska jag göra ett försök att få min dementa och deprimerade gamla faster att betala räkningarna så hon inte blir vräkt. Finns nämligen en risk att hon blir det och ibland tänker jag att det skulle vara det bästa för då måste kommunen och socialen hjälpa till att få in henne på ett hem. Hon klarar sig inte hemma och vill absolut inte ha hjälp. Suck.....inte lätt att veta vad som är bäst men min far vill att vi undviker vräkning och han får ju bestämma...i varje fall ett tag till men blir det inte bättre får vi ta till storsläggan. Jaja den dagen den sorgen.

Ha det gött alla

1 kommentar:

  1. Nu börjar det verkligen bli kyligt för ett utebad men å andra sidan så finns det ju vinterbadare med.Ni får bygga en bastu nästa år, hihi.
    Hoppas du får ordning på faster och att du sedan får njuta av en skön helg.
    Kram

    SvaraRadera