söndag 12 december 2010

30 år tillsammans

För exakt 30 år sen var jag på personalfest hemma hos chefen och det var då mannen och jag började vår resa tillsammans. Hade innan festen varit uppe i Sälen med klienter och åkt skidor och det var i stugan framför brasan som tycke uppstod.
Idag ska vi fira med en god middag, lammkotletter grekisk stil, men också med att klä granen och julpyssla.


Här ser ni vårt favoritmatbord nere på Österlen. Tror att det var midsommarafton eftersom vi dukat med de små glasen, dricker nog bara snaps midsommar och jul. Skulle gärna sitta där idag men med tanke på vädret och årstiden är det ingen bra idé. Tiden går ju som bekant fort och snart sitter vi där igen och njuter av havet och vinet.

Men först ska vi fira lite jul och nyår:)

Köttbullarna blev bra men mandelmusslorna hade nog en del att önska. Jag är ingen bra bagare men det är inget nytt enligt min familj:) Finns någon historia om en stenhård kladdkaka men det är bara ont förtal ;)
Ha en go dag alla

4 kommentarer:

  1. Med tanke på väderleken just nu så får nog matplatsen vänta lite ;) Tror nog att mandelmusslorna slinker ner (med lite grädde och sylt).

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilken fin sommarbild. Blir sugen på att hoppa över jul och vinter och ta steget direkt ut i sommarsverige i stället.

    SvaraRadera
  3. 30 år...ja de ja!!
    Men tanke på att de e så kallt är jag lite förvånad att ditt vatten inte frusit här (en tanke bara) ..*ler*
    Goe luciadag.
    kramiz

    SvaraRadera