måndag 13 december 2010

Envis tant

Ser väl gott ut eller hur? Fetaost, tzatziki, bröd, greksika sallad, stora klyftpotatis, lammkotletter samt kourtaki. Och naturligtvis ska lammkotletter grillas så vi stod i 12 minus och grillade (därav rubriken för visst är jag lite envis när det gäller vissa oerhört viktiga ting...så som grillning året runt;). Hade lite Bacardi Razz i glaset enkomt för att hålla temperaturen uppe i själens tempel (kollegas ord för kroppen).
För kallt var det och vi fick vara snabba in med kotletterna innan de vart kalla de med.
Den numera ganska så gamla webergrillen håller fortfarande måttet.

1 kommentar:

  1. Mm, vad gott med grillat! Det är något speciellt med att äta grillad mat i december.
    Tack för din snälla kommentar, jag kände mig himla duktig. Och glad! Jag blir så glad av att röra mig, så varför jag inte gör det oftare är obegripligt =)

    SvaraRadera