onsdag 15 december 2010

Hihi...va bra

Som en tidig julgåva öppnade sig för mig två lediga halvdagar. Eller, det kunde varit en heldag men eftersom agendan är halvfull fick det bli två halvdagar. Glömde bort att jag ju fick en dag ledig eftersom nationaldagen låg på en söndag och den var man tydligen tvungen att ta samma år innan nya året.
En nu på eftermiddagen och nästa den 22:e på fm.

                           Vackert är det, men kallt

Så nu sitter jag i soffan och myser, bloggar naturligtvis men håller även brasan igång. För kallt är det i skåneland må ni tro.  När jag kom hem var det ca 16 grader inne och nu har jag fått upp det till 19 i rummet men fortfarande 16 i köket, tyvärr.
Ska ta ett tag med snabeldjuret, två kattor och en långhårig hund sätter viss prägel på hemmet och snabelljuret får arbeta extra sådana vintrar som denna eftersom ingen av husdjuren vill vara ute. Ordet husdjur är en helt tydlig beskrivning på våra vilddjur just nu.
Men konstigt är det att vi fått en vit vinter i år också. Fast snön får gärna ligga kvar nu över jul och nyår men sen gör det ingenting om den försvinner till förmån för gröna mattor och sol.

Äntligen har jag kommit igång med träningen. Körde ett pass innan jobbet, tar ca 40 minuter så jag var på plats vid kvart i åtta imorse, på jobbet alltså. Nästaträning går av staplen på fredag närmare kväll. Maken ska ut och mysa med arbetskamraterna på lite afterwork och då passar jag på ;)

Ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar