måndag 18 oktober 2010

Måndagen klar

Vaknade i morse av att någon av våra husdjur rörde på sig, förmodligen var det Fritz som kliade sig, Han har som vana att ligga på min huvudkudde, gärna med nosen mot mitt ansikte vilket gör att jag vaknar av att hans morrhår kittlar mig på kinderna. I natt sover mannen också hemma så kanske kan jag få katten att istället lägga sig på hans kudde.
Kylan har gett med sig enligt smhi, men nog känns det kallare ute nu när minusgraderna är borta och det skånska vintervädret isället går igenom märg och ben. Väntar på att regnet ska börja för jag älskar smatter på rutan, helst nu när vi eldar i kaminen.
Ingen träning idag i heller men förhoppningsvis blir det simning imorgonbitti. Har lite känningar från halsen och hoppas att det är falsklarm...vill absolut inte bli förkyld just nu. Eller vill inte bli förkyld varken nu eller sen. Laddar lite på Biggerst loser som snart börjar, tycker att jag får lite inspiration från deras kamp. Visst vore det underbart att få chansen till ett camp med träning och kostgenomgång.. men vill dock aldrig komma med på tv och på så sätt lämna ut mig. No way.

En bild från förra gången det regnade här i skåne. Visst är det fint när himlen speglar sig i asfalten och löven ligger som små juveler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar