onsdag 20 oktober 2010

Sömn?

Var har min sömn försvunnit nu då? Sitter i sängen och är dödligt sömning men ingen sömn i sikte. Vaknade 03:15 och har inte kunnat sova sen dess.
Mycket som snurrar i huvudet just nu och det är nog inte konstigt att kroppen säger ifrån.
Skulle ju börja ta det lugnt med tanke på det höga blodtrycket men konstigt nog snurrar det på värre än vanligt. Mest är det saker som jag inte hinner med, framtidssamtal, inbjudningar som ska skickas till föräldrarna, kommunförfrågningar, praktikbesök, praktikanskaffning, marknadsföring på gymnasiemässor, inläggning i frånvaroprogram osv, osv. Sen är det rörigt rent privat också med lägenhetsförsäljning och knepiga människor som tror sig kunna blåsa familjemedlemmar.
När jag då vaknar sätts tankarna igång. Hur ska jag flytta fram positionerna på jobbet och hur ska jag på bästa sätt kunna hjälpa döttrar och måg?
Och hur ska jag göra för att inte glömma mig själv mitt i allt?

En plan behövs eller räcker det att ropa HJÄLP?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar