söndag 24 oktober 2010

Söndag och ett jäkla väder

Vad gör man med en regnig söndag?  Sitter just nu och slötittar på tv men det vill jag ju inte göra en hel dag.
Började klä om en gammal gungstol igår men det var inte så lätt som jag trodde det skulle vara. Tyget som den är klädd med är hårt och "svårstucket" så jag behöver en smalare rund nål och starkare tråd, vilket jag kanska kan hitta på Citygross. Ett besök dit är nämligen inplanerat, mannen behöver en ny yxa och hushållet lite småsaker.

Här är en bild från den sista gången vi var ute med husbilen. Lika trist väder då som nu.

Ny vecka ligger framför oss. Hoppas verkligen att träning och arbete går ihop denna veckan. Vill inget hellre än att träna mina fem gånger och på så sätt minska kroppen och på köpet få ett bättre blodtryck. Orkar inte riktigt minska i vikt med hjälp av metoder som lchf eller gi-metoden. Äter och mår gott och då är det ju träning som gäller.
Det är sista veckan innan höstlovet och jag har inte tusen saker inplanerat (bara femhundra:). Bland annat ska jag till Sölvesborg och hälsa på mitt gamla jobb och jag ska köra runt till praktikplatser och hälsa på mina ungdomar. Har haft en praktikant nu i tre veckor men är nu återigen själv, vilket innebär att det blir ensamma bilresor med hög musik och underbar falsksång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar