onsdag 23 mars 2011

-0,3

Trots total dekanens i Köpenhamn, minus 3 hg...Tjooohoo

Jag vet att ni är några som tycker jag ska slänga ut vågen men det tänker jag inte göra. Har inte funnits en våg i vårt hem någonsin förrän nu i januari då vi for iväg och köpte en. Men så har jag också haft huvudet nere i sanden...inte tagit det läkare och annan vårdpersonal har sagt på allvar..."Du måste gå ner i vikt!!"
I och med min sjukdom, som nockade mig totalt i julas, började jag förstå hur fel jag levde och hur viktigt det är att ta hand om sig. Så därför tränar jag som attan, äter normal kost men mindre portioner, äter aldrig någon kaka eller godis (inte min cup of the i vilket fall som), jobbar på att få ner stressen och tänker på alkoholintaget.
Håller inte på med någon metod så som lchf eftersom jag för första gången i mitt liv tappade glädjegnistan när jag åt efter denna metod, gick helt enkelt in en en slags depression och dit vill jag aldrig egen.

Vill helt enkelt inte packa in än ;)

Ha det gött alla

3 kommentarer:

  1. Jag trodde först det var minusgrader, men det var det ju inte; grattis!

    SvaraRadera
  2. Jag skriver som ovanstående men härligt då det gällde andra positiva minus än kylan=D Grattis!

    Låter som ni haft en toppenvistelse i Köpenhamn och det låter sunt att leva efter att balansera kost med motion.
    Ha en fin dag och fyll dig själv med den positiva energin.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag kämpar också med att gå ner...men är långt ifrån dej...du är ju såå duktig och modig som visar på bloggen ;P

    Kram//

    SvaraRadera