lördag 26 mars 2011

Vårdagen i bilder

Ett mycket säkert vårtecken är ju tvätt på tork. Sådana här dagar sätter vi upp extralinor så att vi kan tvätta hela dan. Och sen doftar tvätten ju helt ljuvligt när man viker och stoppar in den på hyllorna. Här syns även Bullen, familjens hund som kom till oss som tvååring och som nu är en äldre gentleman:)
Nästa vårtecken är att vi städat ur uterummet och att det nu är klart för fest igen, kanske snart dags med en riktig grillkväll?? Eller vad säger ni??
Men så mycket vår är det inte så man kan ta ett dopp i pöölen. Blir både halt och kallt:) Inga vårtecken där inte.
Men vårtecken är det att vi ska registrera in husbilen igen. Den heter Kotten, precis som de andra husbilarna har hetat. Har ju eventuellt tankar på att byta ut den mot husvagn men kanska vi backar med det. Älskar ju att vara ute med Kotten.
Avslutningen av dagen med uteaktiviteter och vårkänslor blev inne i uterummet med fika samt något litet i glaset.

5 kommentarer:

  1. Hur många gånger har jag skrivit "jag längtar hem!" på den här bloggen???

    SvaraRadera
  2. Ganska många gånger min vän:)))

    SvaraRadera
  3. Mysigt!
    Ska börja fundera på verandans vårstädning snart, än så länge har det bara kommit dit en liten vilsen pärlhyacintkruka!

    SvaraRadera
  4. Det där med fest låter ju riktigt trevligt. Däremot är jag nog den ende människa på jorden som fattar grejen med att torka tvätt ute och på snöre. Jag fattar det liksom inte. Tvätten luktar ju så mycket godare om man bara plockar den direkt ur torken. Tvätt torkad på lina blir ju så hård och stel att man får skrapsår när man använder den... Men antagligen gör jag fel - så många människor kan ju knappast ha fel kan man tycka...
    Jag hoppas som du att våren är på ordentlig ingång nu och att Kotten snart får komma ut och sträcka på benen.
    Kram - och ta en kaka till!

    SvaraRadera
  5. f-n nu gör jag som Osloskånskan och skriver "jag längtar hem"!!

    SvaraRadera