fredag 11 mars 2011

Tjooohooo

Äntligen fredag....
Men vet ni vad? Jag har varit sur idag.....pissesur
Fick min nya lön idag, den som skulle kommit förra året och har bara fått drygt 500. Jäkla skitlön...eller....inte skitlön, det finns de som har otroligt mycket sämre. Men min kollega var bättre på att förhandla än vad jag var, då i början av anställningen och eftersom det nuförtiden alltid är procentuellt ligger skillnaden på drygt 2000 mellan oss. För samma jobb och där jag har betydligt fler elever än kollegan.......hmm.
Nu är detta absolut inte min kollegas fel. Inte alls. Det är helt enkelt en ledningsfråga där ledningen kanske tycker det är ok med denna skillnad...inte f-n vet jag.

Fast nu är det så att jag har ett fritt och bra jobb så jag ska inte klaga allför högljutt. Men hörni där ute i cyberspace...behöver ni en bra yrkesvägledare? Jag kommer på stört....bara jag får en bra lön ;)

Fel:
Stora löneskillander för samma jobb

Rätt:
Fredag och tapas står på menyn

2 kommentarer:

  1. Lön...Hur klarar du dig på 500 pix i månaden? *blink blink*
    På vår meny står det Lat-mat...finns okänd hamburgerkedja som börjar på M och slutar på
    -cdonalds =D
    Snart slår vi klackarna i taket eller kollar på Let´s dance.
    Fin fredag.

    SvaraRadera
  2. Ökänd skulle det stå.
    Kram

    SvaraRadera