fredag 27 maj 2011

Bergochdalbana i livet

Jaha, så vart det fredag igen. En fredag som jag var lite rädd för på så sätt att jag skulle varit med min mor på sjukahuset och hin har varit mer än lovligt sjuk denna veckan. Men det visade sig att hon hade en infektion med förhöjd sänka och då vill dom inte ge cellgifter. Hon är ju svårt sjuk och det såg ut som om det var verkligt illa i början av veckan men då syrran upptäckte febern och efter att ha börjat med penicillin är hon lite bättre. Mor är 82 och det är ju en betydande ålder.
Men men, det går det med

Mannen och yngsta är uppe i Ö-vik och hämtar hem min äldsta med bohag men inte surar jag för det jag inte...inte ikväll iallafall för jag ska snart ut med cyklen, på tåget och in på Harrys tillsammans med Plutt (mågen). Tror minsann det blir ankan idag igen...så god så god.

2 kommentarer:

  1. Skönt att moren är bättre och hoppas ni får en trevlig kväll/helg

    SvaraRadera
  2. Usch, det är alltid jobbigt när nära blir sjuka, oavsett ålder...
    Ha en fin kväll med mågen :-)

    SvaraRadera