onsdag 4 maj 2011

Och nu då???

Sitter i mitt soffehörn och myser efter middagen. Hade en indisk auberginegryta med stekt kyckling..gott. Är så glad över vågresultatet.

Efter påsk valde jag att inte väga mig och bara köra på med gi-inspirerad mat och träna. Påsken innehöll ju en massa god mat så som lammstek, sill, desserter, cupcakes, gott vin och till och med godis. Ett frosseri utav guds nåde med andra ord. Så troligtvis borde resultatet varit något hekto mer men det vet jag inte eftersom jag fegade ut på förra veckans vägning.

Måste säga att det har hjälp mig att köpa en våg. Många tycker att jag ska slänga ut vågen men då hamnar jag säkert i förnekelsestadiet igen. Det vill säga att jag går omkring och tror att jag väger ok. Ser ju på bilder att jag varit stor som ett hus och undrar hur jag kunnat lura mig själv i så många år att jag bara blivit större och större...hmmm..människan är en underlig varelse....visst???

Träningen består av morgonträning antingen i bassängen eller på crosstrainern. Är i grunden oerhört lat och behöver göra det tidigt på morgonen för annars blir det helt enkelt inte av. Simningen är det jag njuter av och crosstrainern mer ett måste. Så tidigt som 7 på morgonen är vi inte många som simmar, det är nästan kontemplativt att träna då. Frukosten som jag har med mig äter jag när jag kommit till jobbet och den består av två kokta ägg och två skivor kokt skinka. Ganska fantasilöst men det funkar:)

Men nu blir det svårare, ska till Köpenhamn på styrelsemöte och vad finns i Köpendanmark mina vänner??? En massa god mat för att inte tala om öl...hujedamig.
Torsdagkväll ska vi till Det lille apotek som är Köpenhamns äldsta krog, fredagkväll till Costum House där danmarkbåtarna la till förr och lördag till Riz Raz som från början var en helt vegetarisk restaurang men som nu har kötträttigheter;)
Så hur i hondan ska jag lyckas hålla vikten????

Jaja

Ha det gött alla (jag rapporterar om hur det går;)

3 kommentarer:

  1. Men du är så duktig! Det är just som du gör som alla skulle göra om de vill gå ner i vikt, långsamt och säkert.

    Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Åh, du ger så mycket inspiration och just i att du gör som man ska..ser det som ett livslångt "lärande".
    Jag är också en latmask men då man väl kommer in i rutinerna så känns inte de små "felstegen" ölen lika farliga eftersom man ser till att fortsätta sin nya rutin:)
    Ha en mysig resa.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Köpenhamn...mat, öl, brännevin!! ja de där sista skulle då jag valt framför öl. Sen e de bara att dricka så mycket man töl..((hua där skojade jag allt)
    Hoppas du får en fin resa o kan hålla fingrarna borta "ibland" från extramat o öl.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera