torsdag 12 maj 2011

Mest snack ;) (uppdaterad)

Idag har jag gjort något så ovanligt som att flexa ut hela dagen. Inte för någon speciell orsak alls igentligen, men efter att ha tillbringat hela helgen hemifrån har jag en längtan till att vara hemma för mig själv. Har väl inte tänkt göra något speciellt utan mest dröna omkring, vädret ska visst inte bli super men inte gör det något. Jag ska ivarjefall ta mig en cykeltur runt nejderna, oavsett vädret.

Men på lördag skulle jag verkligen vilja att det blir fint. Vår närmsta lilla by kommer att få tågstopp för första gången på många år, hur många vet jag inte, och jag skulle så gärna åka upp i stan för ett glas vin och sen (hih) ta tåget hem för vidare transport med cykel. Men vi får se, håller smhi vad de lovar kan det bli uppehåll och ca 16 gradet...helt ok faktiskt.

En rolig grej....jag får på mig mina gamla jeans i storlek 42 som i och för sig är stretch men ändå. Så glad blev jag. Dessa jeans har jag sparat och ett av mina delmål har varit att komma i dem. Och nu är jag där:)))

Det är ju lite lustigt det där med framgång vad det gäller viktnedgång. De med övervikt "pikar" och kallar mig för spinkis eller lyckogris och de som jobbar med att få ner vikten säger ingenting alls, de mer tittar uppifrån och ner. Ja, det är min själ inte lätt det där. Men jag lovar, jag jobbar hårt på att gå ner, jag tränar på mornarna innan frukost tre till fyra dagar i veckan, jag äter kolhydratsnålt och fettsnålt. Gillar inte lchf eftersom jag inte uppskattar grädde och fett plus att jag gick ner i ett depressionsliknande tillstånd då jag åt enligt den metoden. Inget blev roligt utan allt blev liksom grått.
Men skit i det...jag får på mig jeansen OCH kan sitta ner i dem...hihihi

Ja, nu kom det mesta handla om vikt igen, tänkte ju skriva om hur trist jag tycker inredning i bara vitt är, hur avundsjuk jag är på alla som har en stuga vid havet, hur jag brottas med tankar inför semestern Kroatien eller inte Kroatien, hur jag så gärna skulle vilja kunna träna Tallibanen (vår häst) och hur jag längtar till sammanhängande lååååång ledighet.

Men men...Ha så gött alla

Ha det gött alla

________________________________________
Uppdatering:
Det blev 23 km på cykel och blev inte helslut av det:)
Kom hem och hoppade ner i pöölen och ni kan tro det var skönt.

18 grader...helt badbart:)
 Den är helt klar nu för säsongen och vi badar varje dag. Blir liksom ett slut på arbetsdagen och en början på kvällen

Jag i mina 42:or *fniss fniss
Något så sällsynt som en bild på mig själv...bloggtanten x två, för fotografiet är en något yngre bloggtant. Tror jag var ca 18- 19 år på kortet och inte sjutton var det 42:or då inte.

Ha de....

4 kommentarer:

  1. Duktiga du! Klart det ska belöna sig med 42 i brallan!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt!!!! Gläds verkligen med dig *L*

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är :-)
    Grattis till 42:an!

    SvaraRadera
  4. Wow, det var en händelserik ledig dag. Häligt med att nå ett delmål och bilden är jättefin både upplaga ett och två...fast med min ålder fick jag zooma rejält *ler*
    Pool dopp, ah nu får jag genast ropa på maken min och be honom börja blåsa upp våran, då är den nog lagom badbar till midsommar,hehehe.
    Nu hoppas jag att du får mycket sol och värme och de där 42:orna sitter perfekt så njut av detta fram till ditt nästa delmål.
    Massor av kramar från 54:an :/

    SvaraRadera