torsdag 17 februari 2011

Hemma

Så är jag återigen hemma i min soffehörna. Operationen gick bra, finns dock en liten risk för att där sitter en sten i gallgången men det kan lika görna vara en luftbubbla enligt läkaren. Så fortsätt gärna med positiva tankar åt mitt håll, de hjälpte ju igår..tack tack

Nåldyna?
Nu har jag fyra "hål" i magen och faktiskt ganska ont. All medicin som jag fick på sjukahuset är ute ur systemet och nu finns det endast alvedon i kroppen. Fast om det blir värre har jag även voltaren som jag kan ta.

Lunch, hmmm ;)
Läkaren som opererade var en av de "mycket bra" som jag träffade på avdelningen jul och nyår. Tomas Grape heter han som höll i kniven och honom gillar jag. Sen var där två yngre män som sövde osv och som även dom var trevliga och pedagogiska...nästan väl pedagogiska, vill inte veta allt faktiskt ;)
Men nu är jag sjukskriven och börjar jobba vecka 9 om allt blir bra. Fortsatt inget rödtjut på några dagar...nästa helg kanske. Har fuskat lite de två senaste helgerna och ca 2 glas rött har slunkit ner...hihi. Dock fasar för att gå på toan eftersom smärtan blir olidlig om jag skulle spänna magen (...usch sicket skitsnack ;)


Men nu ska jag få igång tv4play och kolla lite matlagningsprogram.
Ha det gött alla

3 kommentarer:

  1. Härligt att du är hemma igen........va bra att du fick en läkare som du tyckte om.

    Det finns ju en massa bra på playkanalerna så du kan nog fördriva tiden. Ute kan man ju ändå inte vara för vindens skull!

    Kramar//

    SvaraRadera
  2. Så gott att allt gick bra,även om jag missat att operationen skulle vara nu, de gick ju bra endå.

    Vila o ta de lungt!!

    Kramiz

    SvaraRadera