lördag 5 februari 2011

Lördag - bästedagen

Visst är det så att lördagen är den bästa dagen? Ivarjefall om man har ledig helg det vill säga. Om man arbetar är det kanska måndagen som är bäst...
Men för mig är lördagen speciell. Den första av två lediga dagar som åtminstone i skrivandets stund ligger framför mig.
Idag ska jag/vi:
  • Tömma sovrummet och börja riva ner gamla äckliga tapeter
  • Och tyvärr..städa lite
  • Fika med dottera
  • Vara lite social med mor och far och lämna lite goda kanelbullar hos dem
  • Laga en god fläskfile med kantareller
  • Troligtvis dricka ett glas rött till middagen
  • Vinna snuskigt mycket pengar på v75 (igen;)
  • Kanske titta på melodifestivalen....kanske

Låter ganska ok eller hur?

Det jag inte ska göra är att titta på nyheterna....igår handlade det om operationer och narkos som inte fungerade...ska jag INTE titta på ;)

2 kommentarer:

  1. Jag tänkte också vinna på V75 idag men det är helt ok för mig att vi delar på STORvinsten ;)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig lycka till med allt som du ska göra.....och det var inte lite för att vara en lördag ;)
    <3

    SvaraRadera