söndag 13 februari 2011

Längtan

Idag har jag en halvbra dag. Fixade en god middag till maken och mig plus yngsta med sambo, fläskkarré späckad med 10 -15 vitlöksklyftor och rosmarin, långsamt stekt i ugn på svag värme. Gott som attan.
Men med halvbra menar jag att det börjar knyta ihop sig i magen inför veckans operation. Aldrig har så många talat med mig om hur de antingen vaknat upp mitt under operation eller annat som gått fel :(
Hyggligt va???
Underbart för bara fötter
Skulle så mycket hellre vandrat på standen en ljummen sommarkväll med vågornas brus och gärna med maken vid min sida. Denna bilden är som så många andra från Sandhammaren i Skåne, en strand som har en sån sand som låter (om ni vet vad jag menar).
Men det dröjer ett par tre månader innan jag kan uppleva det igen. Får helt enkelt bita ihop och fixa detta nu.
Har promenerat på eftermiddagen, 5 km som gav 7 545 steg. Här har varit sol men kallt, snön ligger nästan bara i skuggiga partier förutom ett två cm lager som kom häromdagen.

Mitt skrivbord på datorn
Nu sitter jag i min soffehörna med datorn i mitt knä. Ska bara chilla lite nu och invänta kvällen. Eller, faktiskt så är den redan kommen...kvällen alltså.
Har tyvärr lite halsont och är lite småsnuvig så jag sitter och kämpar med hur jag ska göra imorgon. Om jag ska åka till jobb och utsätta mig för mer smitta eller om jag ska stanna upp och invänta onsdagen. Har en kamp inombords vad det gäller detta...får nog avvakt hur natten blir, om jag hostar och skrovlar kanske jag ska lyssna på förnuftet och faktiskt stanna hemma...

Ha det gött alla

2 kommentarer:

  1. Oj då är det redan dax....men det kommer att gå så bra! Innan du vet ordet av är det torsdag....jag lovar!!

    Kramar// Carolina ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå så bra, så bra.
    Och jag tycker faktiskt att du nog bör kurera dig hemma idag. Minsta lilla snuva kan nämligen äventyra hela operationen och du får en ny datum och all väntan börjar om igen.
    Kramar till dig - och hjärtevärme.

    SvaraRadera