tisdag 1 februari 2011

Tisdagens tankebanor

Simningen gick bra idag, drygt 1000 meter på 40 minuter. Men jizzes vad mycket folk där va i bassängen, tror vi var 8 stycken på två banor ett tag.
Problemet med det är ju att vi alla simmar olika fort och "innerbanan" är ju för omsimning men med så många i poolen blir det en del krockar. Fast jag måste säga att alla är trevliga och håller mycket god min.
Imorgon är det min sista dag som halvt sjukskriven och jag undrar hur jag kommer att orka. Under denna veckan har jag delegerat ut hur mycket som helst. Har gått från nästan 40 elever ner till hälften. Det låter säkert inte mycket med 40 elever men tänk er att de bor i 14 olika kommuner och att jag ska besöka deras praktikplats mest varje vecka :/
Sen har du 40 målsmän som av gammal vana kämpar för att just deras barn ska få det så bra som möjligt.. Många samtal blir det...
Men nu kommer faktiskt min arbetssituation bli bättre och det visar ju på att jag lärt min läxa...att inte köra över mig själv i någon sorts iver att vara bäst på just det jag gör!
Nope, det är slut med det nu.

Nu ska jag övertala min man att vi faktiskt måste köra ner till Kroatien till sommaren. Jag behöver nämligen simma här i detta vattnet just som skymningen lägger sig...det måste han ju förstå ;)

Nä nu ska jag laga fläskpannkaka och till det ska vi ha rårörda lingon och rivna morötter.
Inte tokigt alls på min ära.

1 kommentar:

  1. Kroatien....ja vem vill inte åka dit....och simma i Adriatiska (ler)
    Drömmer också om det!
    Kram//

    SvaraRadera