torsdag 10 februari 2011

Minsann våren är på väg

Det blev träning idag...simmade ca 1000 men i ganska långsam takt direkt på morgonen. Så skönt att träna då tycker jag. Hela dagen blir på något sätt lugn, inga starka temperamentutbrott utan lugn och fin :)
Efter träningen for jag upp till Fru C hemtrakter för att träffa en av mina elever. Där gick allt mycket bra så jag vände på kärran och körde till Kristianstad. Har elever lite varstans och väl framme såg vi detta:

Har ni sett? Små "kissekatter" på sälgen. Kanske svårt att se men dom finns där...jag lovar. Ett vårtecken så gott som något.
Det man ser i bakom sälgen är Kristianstads vattenrike och ett fanstastiskt ställe som heter Naturrum. Får ni möjlighet så åk dit fast vänta tills det blir lite varmare. Vacker byggnad och fantastiska omgivningar. Dessutom så finns där en simulator och väl inne i den så flyger man hellikopter, man åker båt och till sist även ubåt.
Imorgon är det fredag och då drar jag till Väla center i Helsingborg för fler praktikplatsbesök och kanske för lite egen shopping.

Ha det gött alla

1 kommentar:

  1. I lööve när man kan förena nytta med nöje ;)
    Sen får du berätta om det är värt ett besök på Väla just nu....jag har också en del ärenden dit nån gång!!
    Kram// Carolina

    SvaraRadera