lördag 12 februari 2011

Smått o gott

Idag har jag faktiskt varit uppe i stan och tränat. Tog en runda på gymmet med cykling, styrka samt lite på löpbandet. Inte alls mycket utan mer för att smörja igång den gamla kroppen.
För det mysigaste var att vi fikade med den yngsta och att vi bokade två nätter i Köpenhamn, skåningarnas huvudstad, på ett litet fint hotel just vid Rådhusplatsen. Hade tänkt oss spa i Varberg men gjorde så här istället för då får vi två helger för samma pris. Helg nummer två kommer att bli någonstans i Tyskland, troligtvis Berlin längre fram mot sommaren.

Men inte nog med stadsresa och mys....jag är en duktig dotter också ;) och fixar kåldolmar till mor och far också. Morsan är dålig, hon har både parkingson och cancer så hon varken orkar eller klarar av att göra vissa av favoriträtterna och då får man ju hjälpa till med detta.


Tror minsann att jag tar en ljummen kåldolme sen på en grov macka...det är gott tycker jag. Efter operationen ska jag fixa med pepparrotskött och med dillkött, det har jag redan lovat.

Ha det gött alla

4 kommentarer:

  1. Åhh det är så gott! Måste testa en gång vad Maken tycker om detta :-)

    SvaraRadera
  2. Har aldrig gjort kåldolmar verkar så svårt....men gott är det!

    Kram//

    SvaraRadera
  3. Kåldolmar,,,plockar jag bort kålen på innan jag äter..*ler*, men kålpudding äter jag allt för den gör jag på mitt lilla speciella vis.

    Jag snodde en, lämnade kålen kvar...

    Kramiz

    SvaraRadera