fredag 28 januari 2011

377 kalorier = 1000 m

Äntligen fredag...jag har ju jobbat två dagar nu och är helt slut:) Idag kom jag verkligen iväg till simhallen också. 40 minuter blev det och ca 1 km simning som gör att jag enligt kaloritabellen och min vikt gjort av med 377 små rara kalorier. Det blir drygt två glas vin (hmmm, inte mycket man får för slitet;).
Vy från husbilen nära ön Krk
Simhallen i stan är sliten och nött, man skulle önska att det var här nere i Kroatien jag istället simmade. I det klara varma vattnet tillsammans med ett otal små små fiskar. Varje morgon går vi ner och tar ett morgondopp i det klara sköna vattnet och på väg upp till husbilen köper vi frukt till vår fruktsallad samt gott nybakt bröd. Uj vad jag längtar till sommaren och om jag då skippar vinet så är jag kanske dessutom badbar och folk svimmar inte i rena förskräckelsen
Eller så är det inte värt det ;)

Ha en go fredagskväll

3 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka såhär: dessa människorna träffar jag aldrig igen...
    Men man måste trivas med att se sig själv, såklart. Den kommer man inte ifrån...

    Jag tycker att du är jätteduktig! Ock tänk så gott ett glas vin eller två är när man kämpat sig till det!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du är duktig o ligger i, de där med att simma någon annanstans typ Kroatien, tills du kommer dit igen. Blunda när du simmar i badhuset och tänk att du simmar i Kroatien...då går de ännu lättare tror jag.
    Trevlig fredag - oh skål då.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  3. Kroatien är....underbart!
    Men ett glas vin kan också förgylla....jag tog ett glas Rosé ikväll...tyckte att jag kunde behöva det!
    Kram//

    SvaraRadera