lördag 1 januari 2011

Min plats på jorden jusr nu
Många tankar far genom huvudet när man som jag inte har ett skapandes dugg att göra. Ni vet allt det som varför och mening. Sen händer det någor, något som går i fel riktning och alla goda tankar är puts borta,
Idag fick den unga läkaren för sig att jag var magsjuk. Har i och för sig ingen bra mage och vägrar äta deras framburna "sirap" som ska göra att magen sköter sig. Jizzzes, fru Arg som var här svalde snällt ner allt hon fick med den följden att hon ju gjorde på sig så det tjongade om det. Nej jag är inte en dröm i magen, men vem är det som får penicilin iv och dessutom tarvar full dos Panodil? Sen ska vi inte tala om morfinet som kommer via min rygg, har troligtvis en viss påverkan den också. Men den lila läkaren tror naturligtvis att jag är magsjuk och isolerar mig och min salsgranne. Får inte ens gå ut i korridoren och de som kommer in till mig ska vara täckta i plast.
Så de tankar som far runt nu inbegriper ämnen som bestämmande över sin kropp, bestämmande över sin tid och hur trååååkigt livet kan vara.
Slutgnällt från sal 3:3 avd 63;)

4 kommentarer:

  1. Men....som det kan bli....tur att du har en livlina i datorn, för den har du väll 'vid din sida'.
    Hoppas att din 'isolering' snart är över!
    Kramar//Carolina

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig. Inte kul alls att bli liggans så där. Lite tur är endå att du har tillgång till dator så du kan förmedla dig lite med omvärlden.

    Kramiz o hoppas de nya året ger dig lycka o bättre hälsa.

    Anki

    SvaraRadera
  3. Nej, vad tråkigt! Du vet, vi sjukvårdspersonal är så fruktansvärt rädda för att sprida all form av kräksjuka så vi tar det säkra före det osäkra ;)

    Förresten, tack för din fina kommentar! <3 Det blir minst en mil i år igen, den här gången premiärmilen i mars. Eventuellt en tjejmil i höst.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Meeeen du så galet det kan bli..jag hoppas det ordnar sig så du blir frisk snart..

    Datorn är ju ett litet underverk att kunna ha med sig ändå..

    Krya på dig nu..

    SvaraRadera