lördag 15 januari 2011

Idag ska det ske (uppd)

Minsann, nu är det dags. Bloggtanten har blivit vuxen och ska införskaffa sig en VÅG.
Min sjukdom har gjort att jag minskat i vikt (inget ont utan att det har något gott med sig). Men eftersom mitt sätt att hålla koll på vikten har varit att mäta midjan så har jag ingen aning om hur mycket. Midjan har inte minskat något för jag är fortsatt svullen runt magen så det är verkligen dags att börja mäta på annat vis.
Har liksom strutsen inte velat veta vikten men nu på sjukahuset gick jag ju ut en "dimmig" natt och vägde mig. Det visade sig att hag nog var ovanligt snurrig för när de sa på morgonen att de ville ha en vikt på mig sa ju jag vad jag trodde den var men det visade sig vara 20 kg fel:)
Väg dig med andra ord inte när du är fullproppad med morfin.

Men så här är det:
  • jag ska väga mig en gång i veckan 
  • jag ska sätta upp en kollon här där jag skriver upp vikten....inte plus eller minus
Detta trots att min nuvarnade vikt ligger på 90+++

Säg inte annat än att jag blivit modig.

___________________________________
Modig och modig, mannen kommer hem och meddelar att det inte fanns någon våg...på CityGross??? Allt var tydligen urplockat:((

3 kommentarer:

  1. Modig....det verkar bara vara förnamnet.....Jag har inte vågat ställa mig på vågen på länge.....
    Kramar//

    SvaraRadera
  2. Ja - modigt!! Jag tillhör de som aldrig väger mig, så jag har inte en susning om min vikt. Lika bra de!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jag blev också förvånad när jag vägde mig på sjukhuset. De måste helt enkelt kalibrera om sina vågar så de väger rätt och inte lurar patienterna! 90 +++ var det här också, nämligen... Det måste vara fel!

    Om man skulle ta lite chokladpudding nu, kanske...

    SvaraRadera