tisdag 4 januari 2011

Årskrönika del tre

Juli kom då äntligen pöölen upp. Tack vare den varma sommaren blev det fort badbart och jezzez som vi njöt. Men det handlade också om fest i Råbocka, trav och naturligtvis turer med Kotten som vår husbil heter.

Augusti innebar ännu mer Sandhammaren men tyvärr också att dottern for till Ö-vik igen. Samt att höstterminen startade upp med att jag helt plötsligt var skyldig kommunen 12 arbetsdagar då jag gick över från semestertjänst till uppehållstjänst...suck

September kom för första gången i vår historia ett naziztiskt parti in i riksdagen. Unga människor läste bloggar som om de vore faktauppgifter och tog ställning för facismen. Men visst, det är lätt att skylla på någon annan att man har tillkortakommanden..."det är deras fel". Som ni förstår tog detta mig ganska hårt och jag är fortfarande upprörd. Vi får väl ändra på vårt sätt att ta emot inte skyffla bort folk som vore de bananer...

3 kommentarer:

  1. Läser med nöje din årskrönika.......Vi har faktiskt också en liknande pool...fast er ser nyare ut. Nu hoppas vi att tiden rusar på så att du snart är hemma igen....jag känner på míg att det inte ska dröja :)
    Kram//

    SvaraRadera
  2. En pool de ska jag oxå ha när jag blir rik!!
    Hoppas du är bättre nu. Intressant att läsa din årskrönika. Tänk vad mycket man ändå gör under ett år.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  3. Underbra sommar du visst är det härligt med bloggen som låter oss återuppleva allt som vi bara vill knappra ut..pool..suck..vilken lyx..

    Aha uppehållstjänst..ja men då har du ju iaf låååångledigt ibland..:)

    SvaraRadera