lördag 22 januari 2011

Inget för mig

Varken På spåret eller Skavlan är något som jag uppskattar men eftersom maken gör det blir det att jag tittar allt som oftast. Två fredagar i rad har jag sett Skavlan och måste säga att det kryper i mig av olust.
Förra fredagen var Eva Gabrielsson, Stieg "Millenium" Larssons sambo, med och talade om sin sida av bråken runt miljonerna som blivit av bokförsäljningen. Kårarna av olust började här.
I går var Steigs bror Joakim Larsson med och gav sin sida av konflikten där han säger sig fullfölja brorens vilja med både publicering och ekonomin.
Nu rann det av superkårar längs ryggen.
Varför tvättar folk sin smutsiga byk offentligt? Är det tänkt att jag som tittare ska ta någon form av ställning till vem som ska ha pengarna eller vad? Det är ju inget jag behöver ens veta om, ännu mindre ta ställning till eftersom jag som tittare bara får helt subjektiva berättelser..som alltid.

Nej, gör upp detta på annat sätt...människor blir inte bättre av pengar helt klart. En lärdom för oss vanliga dödliga är ju att antingen gifta oss eller göra upp ett inbördes testamente...vi vet ju aldrig där det är dags. Men gör inte upp det i offentlighetens ljus. Snälla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar