fredag 14 januari 2011

Häst och längtan

Vi har ju inga hästar hemma denna vintern och det är kanske tur det med tanke på hur det blivit. Men jag saknar dom. Främst saknar jag Afro, vårt sto som är det absolut mysigaste som finns. Hon är en häst som tydligt visar att vi är hennes människor. Hennes huvudintresse är att äta och att bli ompysslad. Innan hon kom till oss var hon visst en riktig värsting, stod på ett naturbruksgymnasium och satte skräck i alla eleverna men rätt hanterad fanns det en lite pärla inne i henne.

Yngsta i pysseltagen med Afro
Jag repar mig mer och mer. Har börjat fixa lite här hemma, fast blir fortsatt helt slut efter ett tag. Skulle så gärna få tid för op nu så att det blir gjort och så att jag kan börja se framåt igen.
Jaja, slut med gnällandet, det är ju fredag vilket innebär att jag slipper sitta själv i två dagar framåt...skönt.
Ha det gött alla

4 kommentarer:

  1. Ja...tänk på att inte ta i för mycket så här i början. Klart att du vill ha op gjord men vips så händer det. Ha en riktigt goer helg!

    SvaraRadera
  2. Skönt du börja repa dig...Men, inte visste jag att du oxå hade hästar, de har jag missat alldeles. Hon ser fin ut o så är de väl lite så att hästar formas efter en tid utav hur de blir behandlade och så....mycke god mat, mycke kärlek o trofasta människor - de ger bra hästar.
    Kramiz o ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  3. Vi har inte heller några hästar hemma nu och det är lite tomt men det har varit bra med tanke på A:s sjukdom.
    Håller tummarna för att du får göra din op snart.

    SvaraRadera
  4. Ta det lugnt bara. Köp dig lite tulpaner och ranunkler och "njut" av din påtvingade ledighet. Innan du vet ordet av sitter du där vid dit skrivbord igen...

    SvaraRadera