söndag 30 januari 2011

Jämföringstabell ;)

Nu har jag varit ute och gått. En och en halv timme blev det och när jag går in på min kaloriförbrukningstabell har jag bara gjort av med en tredjedels pizza.
En ynka tredjedel av en pizza!!!

Fast kollar man då vad jag hade behövt göra för att bli av med hela pizzan blir ju läget ett annat:
  • promenad med snöskor i 2 timmar
  • fresbee i 6 timmar
  • tyngslyftning 3 timmar
  • vandra i terräng 3 timmar
  • ridning 4 timmar
  • sex 10 timmar (phuu)

Då är det ju rätt ok att blivit av med en tredjedel ;)

5 kommentarer:

  1. Vet du vad...jag tror inte på dessa tabeller..jag tror på att vi alla har olika förbränning att äta rätt vid rätt tidpunkt är min filosofi..just efter ett pass av motion kan du käka nästan vad du vill...då skriker kroppen efter bränsle..:)

    Rund go o glad kan oxå vara härligt :)

    SvaraRadera
  2. Usch ja det där verkar jobbigt. Själv struntar jag i tabeller och kör LCHF i den mån jag kan + väger mig 1 ggr/vecka för att se att det går åt rätt håll. Funkar bra för mig.
    Så ser jag att du också har husbil. Kul! ser även att du varit i Kroatien med "huset" Det är ett drömställe, längtar tillbaka!
    Ha det gott och tack för titten hos mig.

    SvaraRadera
  3. Vi lägger alla tabeller åt sidan och .....många bäckar små...
    Jag menar att allt du gör har effekt på ena eller andra sättet. Det är bättre att göra något än att inte göra något alls.

    Ha nu en riktigt bra början på veckan.
    Kram//

    SvaraRadera
  4. Herre jösses...!! Om de där stämde skulle ju folk vara fyra gånger så stora och tjocka som de är. De var de värsta...
    Jag tror att de bästa är att röra på sig stadigt, alltså en stund varje dag.
    Tur jag inte gillar pizza så värst..fniss.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  5. Menar du att det inte stod någonting om hur mycket energi det går åt att helt enkelt bara göra små enkla, men psykiskt jobbiga saker. Som att borsta bort alla hår hunden fäller, ta hand om tvätten, veckohandla eller hämta tidningen när det är regn och snålblåst. Allt detta är ju också fruktansvärt jobbigt och tar emot enormt mycket, men när det är gjort är man hur nöjd som...

    Jag tycker att du är jätteduktig! Tabeller eller ej. Bara detta att du tar tag i allt och har orken och beslutsamheten är beundransvärt i mina ögon!
    Sen tror jag att suget efter den där pizzabiten avtar med tiden. Om man nu vill att den ska avta, vill säga...
    Jobba på så länge du orkar och vill! All träning som blir av är bra träning. Det är träningen som inte blir av som ställer till det. (Ojojoj... hör nu vem som snackar... skrattretande...).

    Men jag tycker du är duktig. Väldigt imponerad.
    Kram

    SvaraRadera